2010. január 25., hétfő

Négercsók

Tegnap délután láttam Deedee-nél, azonnal neki is kezdtem. A kisfiam és a férjem is imádja, kíváncsi voltam milyen is a házi változat. Szuper, most már elmondhatom.

Hozzávalók: 60 ml + 2 ek víz, 16 dkg cukor, 2tk méz, 1 ek zselatin, 2 tojásfehérje, ostyakorongok, tortabevonó + olaj

Elkészítése:
60 ml vizet 16 dkg cukorral és 2 tk mézzel felforralunk, majd levesszük a tűzről.
2 ek hideg vízben feloldunk 1 ek zselatint, és ezt hozzáöntjük a cukorsziruphoz, de már nem forraljuk. Langyosra hűtjük.
2 tojásfehérjét elkezdjük habbá verni, de a művelet felénél hozzáadjuk a hűlt szirupot, így verjük kemény habbá.

A habos masszát az ostyalapokra nyomjuk.
Hagyjuk kicsit szikkadni, majd csokiba mártjuk.Nagyon fincsi :).

Íme az Aldi-ban vásárolt ostyakorong:

29 megjegyzés:

  1. Húúúúúúúú,én is imádom a négercsókot,de mindig sajnálom rá a pénzt!! Szóval nagyon köszi a receptet,ki fogom próbálni :-)

    VálaszTörlés
  2. Szia, hol vetted az ostyakorongot?

    VálaszTörlés
  3. Jaj, de gyonyoruek! Gratula!

    VálaszTörlés
  4. áááá ez merénylet volt...Imádom...a négercsókot a képeket róla...hehe még jó hogy nem cuppantam fel a monitorra:D:D:D:D

    VálaszTörlés
  5. Hajnal! Próbáld ki, tényleg finom.

    Névtelen! Az Aldi-ban vettem, 150db 44mm átmérőjű korong van egy dobozban 99ft-ért.

    Judit! Köszönöm :).

    Mák! ...de jót nevettem :D :D :D.
    Kíméld a monitort, inkább dobj össze egy adagot! ;)

    VálaszTörlés
  6. Én erről az ostyakorongról mindig lecsúszom. Gyerekkoromban szerettem a négercsókot, gondolom, ez nem változott!:)

    VálaszTörlés
  7. Küldök neked egy dobozzal szívesen ;).
    Minél többet eszek belőle annál finomabb, most már az ízesítésén töröm a fejem...szerintem neked is ízlene :).

    VálaszTörlés
  8. :D:D:D:D:DViszont megmutattam a blogod ezen bejegyzéséta tesómnak is:D:D:D:D (elküldtem emailben, nehogy elkerülhesse)....Gondolom ő is ugyan úgy járhatott mint én, mert imádja..
    Megmondom őszintén nem nagyon mertem még a "margódon" sem végigfutattni a szemem, mert pont ott ahol írok itt figyel egy fekete erdő - meggy torta fényképe...veszélyes:D:D:D

    VálaszTörlés
  9. Én is szétnéztem ám nálad :)! Csuda aranyos dolgokat készítesz, nagyon tetszenek...a kis kötött macik pedig különösen.

    VálaszTörlés
  10. Jóóó!Gyere csak bátran bármikor!Szeretettel várlak, bár az utóbbi hetekben:) nem voltam valami aktív...Örülök, hogy tetszenek a mackók:).

    VálaszTörlés
  11. most lett kész életem első és utolsó négercsók adagja:( semmi nem sikerült:( direkt kimentem az aldiba, de nem volt ostyakorong. itt még nem keseredtem el, vettem kerek háztartási kekszet (tudom, hogy gagyi, de a semmitől jobb) ma nekiálltam de a hab nem akart kemény lenni, pedig lelkiismeretesen vertem. a kinyomás egész jól ment, hála a cuki habnyomómnak:) de a csoki teljesen kiakasztott, tortabevonót vettem és rájöttem, hogy NEM FINOM!! és nem tudom te hogy csinálod, de nekem nem sikerült ilyen szépen leönteni:( csak csodállak:) bár apukám szerint "még megtart, ha csinálok neki legközelebb is", de én úgy elkeseredtem:( remélem holnap barátom nem nevet ki ha meglátja, ja amúgy ő is a deltába jár:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tojásfehérje általában akkor nem verődik fel, ha valami zsíros volt (belekerült egy kis sárgája, az edény vagy a habverő nem volt jól elmosva). Segíti a felverést néhány csepp citromlé, és biztos, hogy az ízének is jót tesz :).

      Tortabevonót én nem használok, nem valódi csoki. Rendes étcsokit szoktam, általában METRO-ban veszek nagyobb tételben, olcsóbban. Ott lehet kapni nagy kiszereléses csokipasztillát is.

      A csókokat nem leönteni kell, hanem belemártani a csokiba, úgy lesz szép, egyenletesen vékony rajta.

      FONTOS! a csoki olvasztása gőz fölött, lehetőleg 60 °C-nál ne legyen nagyobb a hőmérséklet, mert megég.

      Törlés
  12. nálunk Nógrádon 159- ft és most is azt eszek nyam

    VálaszTörlés
  13. A zselatin Horváth Rozis zacskós-ból 1 kanállal?

    VálaszTörlés
  14. Szia! Nemrég bukkantam rá a négercsók receptedre. Belelkesültem, hogy kipróbálom én is, de az Aldiban nem jártam sikerrel. Azt mondták, hogy akkor lehet kapni, amikor éppen akciós, egyébként nem :( Máshol nem lehet ilyet kapni? Illetve még egy kérdésem lenne. Konkrétan milyen csokival / tortabevonóval vonod be a habcsókokat?

    VálaszTörlés
  15. most olvastam vissza, amit írtam... :( nem voltam egyértelmű, de az Aldi esetében az ostyára gondoltam :)

    VálaszTörlés
  16. Szia!
    Karácsony körül lehet kapni az Aldiban, így a napokban is láttam az üzletben.
    Party tortabevonóval készítettem, de szerintem minden más jó minőségű csoki alkalmas erre.

    VálaszTörlés
  17. Szia!
    Most lett kész a próbaadag.
    ISTENI!!! Legközelebb kipróbálom víz helyett meggylével.
    Meg csinálok kókuszosat, citromosat, stb. :-)
    Köszi a receptet!!!

    VálaszTörlés
  18. Szia!
    SZUPER!!!! Nagyon-nagyon örülök :-)))). Most már nincs megállás ;-)...


    Üdv, Andrea

    VálaszTörlés
  19. Sziasztok!
    És kb. mennyi van egy adagból?

    VálaszTörlés
  20. Szia!
    Pontosan nem emlékszem, de kb.20-25db.

    VálaszTörlés
  21. szia,

    örültem, mikor megtaláltam ezt a receptet, de én is ugyanazzal a problémával szembesültem, mint amit fentebb leírtak... nem lehet kemény habbá verni a fehérjét, miután hozzáadtam a szirupot.
    nem maradt ki valami véletlenül a leírásból?
    sosem csináltam még négercsókot, ezért kérdezem, mert lehet hogy ami neked egyértelmű(mert már van gyakorlatod benne), azt én még nem tudom vagy nem vettem észre és ezért nem sikerült.
    köszi
    Melcsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egészen biztosan így készítettem, nem maradt ki semmi. Nem tudom mi lehetett nálad a gond.
      Sajnálom, hogy nem sikerült, ne add fel!

      Törlés
    2. Én amikor csináltam akkor elvonultam a habverőgéppel a kamrába, ahol hidegebb van és így kellett egy negyed óra 20 perc mire a hab olyan állagú lett amilyennek lennie kell. Hátha ezzel segítettem. :)

      Törlés
  22. Az imént csináltam meg én is, és muszáj leírnom, hogy nincs semmi, de semmi baj a recepttel. Mikor nekiveselkedtem, kicsit aggódtam, hogy ugyanúgy járok én is és szétfolyik az egész, mert nem lehet kemény habbá verni...De sikerült!!!Gondoltam leírom a tapasztalataimat, hátha ezzel segíthetek másoknak is:

    A szirupot jól lehűtöttem, jeges vízbe tettem az edénykét amiben készült, így mire oda került a sor, már hideg és massza-szerű volt (a zselatin tette a dolgát). A tojásfehérjét majdnem készre vertem, és csak ekkor kezdtem el el lassan kanalazgatni hozzá a cukros masszát. Persze ekkor a jó kemény fehérje elveszti az állagát, újra folyósabbá válik, de én kb 10-15 percig kitartóan mixeltem a géppel, és a végére újra olyan lett, amilyennek lennie kell,( a habverő mintát hagyott a habos masszában, és nem is tűnt el, ottmaradt, innen tudtam h jó).
    Mivel még azért karácsony messze van, én nem is bumliztam el az Aldiba, gondolván, h felesleges, így maradt a pogácsaszaggató kontra négyzet alakú ostyalap, amit végül is a ház ura szaggatott ki :))
    Édes, picurka kis négercsókok lettek (4cm-es), most bent csücsülnek a hűtőben, és várják a holnapi becsokizódát, arra már nem volt erőm, így fél 10 tájékán :(
    Sok sikert mindenkinek!
    Dóri

    VálaszTörlés
  23. Párom kitalálta, hogy Néger csókot szeretne. :) Így ma én is nekiláttam a recepted szerint. :) Hihetetlenül jól sikerült. Összeállt a hab is nagy meglepetésemre, pedig a zselatínnal mindig gondjaim szoktak lenni. A csokiba mártogatás is egyszerűbb volt mint hittem. Szuper lett!!!!
    Köszönöm a receptet!!
    Bea

    VálaszTörlés