2009. március 15., vasárnap

A megunhatatlan sós perec


Megkérdeztem a fiúkat mit süssek. A válasz: pereceeeet!! Meg se tudnám számolni hányszor sütöttem már. Nagyon szeretjük. Én igazából jó szárazan szeretném, de arra nálunk nincs ideje hogy megszáradjon.

Hozzávalók 32 db-hoz:
- 1 kg liszt
- fél l tej
- 5 dkg élesztő
- 2 ek cukor
- 1 ek só
- 1,5 dl étolaj
Kelt tésztát készítünk. Amikor megkelt 32 részre vágjuk és hosszú rúddá sodorjuk, majd perecekké formázzuk. A tetejét felvert tojással lekenjük majd sütjük. Félsülésnél az alábbi folyadékkal csurgatjuk le:
3 ek liszt + 1 ek só kevés vízzel összekeverve.

Én fél adagot szoktam sütni, egyrészt azért, mert ennyi fér a kenyérsütőbe dagasztani, másrészt azért mert elég a gyerekektől 16 perecet is megformázni és sütni (egy tepsibe 4-5 db fér). De elfogyna 32 is ;), de lehet még abból se maradna száradni.
Tehát úgy döntöttem ez a perec megérdemli hogy még 1x beírjam. Hátha sikerül rábeszélnem valakit hogy próbálja ki. Ha egy valakit már akkor is megérte, sőt ő sem jár rosszul ezért kezeskedem. A gyerekek pedig imádni fogják!

23 megjegyzés:

  1. Szia! Ki fogom feltétlenül próbálni!

    VálaszTörlés
  2. Szia!Most dagasztottam be a teljes adagot.Amikor rátaláltam,rögtön kiírtam a kis receptes füzetembe.Ha kész leszek vele,le fogom írni neked az eredményemet.Szép délutánt!Niki

    VálaszTörlés
  3. Szia Niki! Na a teljes adaggal el szórakozol egy ideig :). Kíváncsi vagyok mennyire ízlett nektek, majd feltétlenül írd meg! Én hetente sütöm, de a gyerekeim nem unják, sőt a sütő előtt várják...:)

    VálaszTörlés
  4. Szia! Múlt héten tévedtem az oldaladra, és amikor megláttam a perec receptjét nagyon megtetszett és már másnap kipróbáltam. Nagyon könnyű összeállítani és elkészíteni, és nagyon finom!!!
    Köszönöm!
    További szép napot! Gabi

    VálaszTörlés
  5. Szia Gabi!
    Szívesen. Gyere máskor is :)!

    VálaszTörlés
  6. hello..en is most irtam le a receptet..megyek is dagasztani..de en is csak a fel adagot keszitem el.:)remelem jol sikerul.koszi a receptet..

    VálaszTörlés
  7. Bár szeretek és szoktam is sütni (fix recept alapján), és ez a recept is nagyon csábít, de mint nem túl tapasztalt háziasszony, megkérdezném, hogy a "majd sütjük" alatt mit értesz pontosan? Kb.hány percig és hány fokon? Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jogos. Előmelegített sütőben 180°C fokon, kb.16-20 percig sütjük. Közben a perecek színeződésekor lecsurgatjuk a sós-lisztes keverékkel.(kb. a sütési idő felénél)

      Törlés
  8. Szia! Köszi a receptet. Most sült ki az utolsó adag, de már fele oda van. Imádja a család. Ezen a héten akadtam rá a blogodra, máris imádom. Több sütidet is ki fogom próbálni. Tünde (Debrecen)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Tünde!
      De aranyos vagy, hogy megírtad. Remélem még sok finomságot találsz nálam. Gyere máskor is!
      Üdv, Andrea

      Törlés
  9. Kedves Andrea!

    A héten találtam rá erre a receptre, ki is próbáltam rögtön, nagy siker volt. Ma már másodszor készítettem , azt hiszem, utoljára fél adagból, mert a kislányomnak, aki aludt délután, alig tudtam elmenteni belőle, mire felébredt:-) Azt mondták a fiúk, még jobb lett, mint a múltkor:-) Köszönöm a receptet! Egy problémám van csak: a méret nekem nem lesz olyan szép egyenletes, mint a képen látom. Ennek mi a titka? Mekkorára vágod a rudakat, és milyen szélesre nyújtod? Köszi:
    Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ági!
      Nagyon örülök, hogy nektek is ennyire ízlik.
      Én a megkelt tésztát 16 db-ra vágom, és szilikon nyújtólapon -lisztezés nélkül!!!!!- sodrom, amilyen vékonyra csak tudom kb. kisujjnyi vastagságúra. Nekem se mindig egyformák a perecek, sőt mostanában készülnek pici változatok is a gyerekek kérésére ;-).
      Üdvözlettel: Andrea

      Törlés
    2. Kedves Andrea!

      Nagyon köszönöm a tippet, ki fogom próbálni. Közben már anyósomnak is továbbítanom kellett a receptet;-)
      Köszi:

      Ági

      Törlés
  10. Az unokám névnapjára ezt készítem el a suliba, majd beszámolok róla, hogy milyen volt a fogadtatás. Persze valamelyik édes sütit is megcsinálom, de azt még nem döntöttem el hogy melyiket. Köszi, hogy felrakta! Üdv: Ircsi

    VálaszTörlés
  11. Szia! Köszönettel tartozom ezért a nagyon hasznos oldalért!
    Gyakorló anyuka vagyok 5 gyermekkel,tehát én is szeretek megadni a gyerekeimnek minden jót, csak annyi az egész ,hogy nálunk minden nagy üzemben készül.Így nálunk ez a perec is 2 kg lisztből készül és akkor marad vacsira is.Elkészítettem már sokszor és mindig nagy sikere van.Még egyszer köszönöm !
    Szép napot,minden jót neked és a családodnak!
    Üdv:Heléna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Heléna!
      Nagyon szépen köszönöm kedves soraidat. Igazán nagyon örülök, hogy nálatok is nagy sikere van a perecnek. Próbálj ki több receptet is, remélem azokban sem fogsz csalódni!
      Üdvözlettel: Andrea

      Törlés
  12. Andrea!
    Nem régen találtam rá a blogodra. Nagyon jó dolgokat találtam rajta. Le is mentettem egy pár dolgot.
    Most sütöttem meg ezt a perecet. Isteni, mindenkinek nagyon tetszett. Biztos sokszor meg kell még csinálnom.
    Köszi a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Piroska!
      Nagyon sok szeretettel köszöntelek, és nagyon örülök, hogy ez a perec nálatok is nagy kedvenc lett. :-)
      Gyere máskor is! ;-)
      Üdvözlettel: Andrea

      Törlés
  13. Sziasztok! Kipróbáltuk, nagyon finom! :) Igaz, az elsőt elfelejtettem lekenni tojással, de az is elfogyott :D Puszijaim érte! :)

    VálaszTörlés
  14. Sziasztok! Ma megint sütöttem, de most úgy csináltam, hogy a teljes adagból, azaz a 32 db-ra való mennyiségből csak 16 perecet formáztam meg, így dundibb pereceket kaptam, és puhábbak is lettek. Nekem így is nagyon ízlik, sőt, még jobban :)

    VálaszTörlés
  15. Kedves Andrea és mindenki!
    Nagyon jó a recept!Hamar összeáll a tészta,pedig az élesztősök nekem mindig nehezen mennek.A végeredmény jobb,mint a bolti! Mindenkinek ajánlom, biztos a siker! Gyerekeknek sós trutyi nélkül,napraforgómaggal megszórva készítettem. Köszi a receptet !
    További jó sütögetést!
    Márta

    VálaszTörlés
  16. Kipróbáltam ,én hosszùkás rudacskákat készítetettem ugynígy ,25 mp.nem kellett eltünt ,ma 3 tepsivel kell csinálnom,kö köszön ezt a jó kis receptet��

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én tettem a sóba egy kisfokhagymaport!Nagyon finom lett!

      Törlés